Dr.Oetker kleintje chocolade taart bevat een kartonnen bakvorm. Is het mogelijk om in plaats hiervan een eigen bakvorm te gebruiken?

Kan ik dus de kartonnen bakvorm achterwege laten en een eigen siliconen/blikken/glazen bakvorm gebruiken? Of zal de taart hierdoor minder goed uit de oven komen? Hebben ze wellicht niet voor niks een kartonnen bakvorm erbij gedaan, omdat je die dan ook dient te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Antwoorden (6)

Ja zeker. Maar voer je eigen vorm wel met bakpapier, anders wil de cake er niet echt mooi uit komen.Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dan komt de Dr.Oetker politie en geeft je een bekeuring. ( grapje ).
Voor het gemak is er een papieren bakvorm bijgedaan, voor mensen die het eens willlen proberen. Maar je bent natuurlijk vrij om het met je eigen bakvorm te doen. De smaak zal misschien nog beter worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het voordeel van het kartonnen bakvormpje is, dat je het niet hoeft in te vetten, je kunt natuurlijk een andere bakvorm van ander materiaal gebruiken, vergeet dat niet iin te vetten, verder kan de baktijd veranderen, als het formaat van de door jou gebruikte bakvorm alwijkt, dus groter of kleiner is. Hou je taartje dus goed in de gaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt gewoon je eigen siliconen vorm gebruiken.
In tegenstellen tot wat hierboven word gezegt hoef je geen papier of boter te gebuiken bij een siliconen balvorm. Dat is namelijk het voordeel van deze vormen.
Blik zou ik niet doen want een blikken vorm word warmer dan een andere vorm en hierdoor krijg je problemen met de buitenkant van de cake.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat kan zeker, maar dan moet je wel een bakvorm gebruiken die even groot is.
je kunt zelfs een grotere bakvorm nemen en dan 2 van die pakken gebruiken.

succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan zelf een bakvorm gebruiken, wel ff in vetten of bakpapier in doen.