Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er kruiden gemaakt van kaas?

Dikke discussie hier met domme gasten. Er bestaan toch alleen Kaas + kruiden? of bestaan er ook kruiden van kaas (kaaskruiden)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Nee, kaas is een dierlijk product, kruiden een plantaardig product.

Toegevoegd na 56 seconden:
Tenzij je gasten ergens een kaasboom weten te staan. Dan houd ik mij aanbevolen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het geen kaas, ik weet ze kunnen allemaal rotzooi maken, maar dat is niet de intentie v/d vraag. Kruiden extracten kunnen ze ook chemisch samenstellen, wil jij dat een kruid noemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van die veganistische kaas is natuurlijk geen echte kaas (de definitie van kaas is een bepaalde bewerking van melk), omdat het heel andere ingredienten heeft, maar een namaaksel dat qua smaak en structuur zo dicht mogelijk in de buurt komt. Kan wel lekker zijn, dat wel.
Kaas is geen kruiden, dus het lijkt me onmogelijk om daarvan kruiden te maken. Wel bestaat er kaas met iets er in, bijvoorbeeld komijnenkaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enige wat je je zou kunnen voorstellen bijkaaskruiden is geraspte [parmezaanse] kaas. Die gebruik je nog wel eens als smaakmaker.

Maar kaaskruiden in de letterlijke betekenis van kruiden (Niet-houtige plant). Nee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wel kunstmatige kaas, dat wordt gebruikt om producten een kaas smaak te geven (denk aan chips bijv.) maar dat zijn geen kruiden.

zie bijv.

https://www.inventables.com/technologies/concentrated-cheese-flavor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar jij waarschijnlijk mee in de kaasknoop ligt is het kaasjeskruid. Dat is niet gemaakt van kaas maar de vruchtjes lijken op kleine kaasbolletjes vandaar de naam ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Zeer waarschijnlijk zij die domme gasten(in de kroeg?) in de war met het plantje kaasjeskruid,dat überhaupt met kaas niets te maken heeft,maar waarvan de vorm enigszins aan bolletjes kaas doet denken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaaskruiden zou je onder dezelfde categorie als koekkruiden, speculaaskruiden gehaktkruiden e.d. kunnen rangschikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding