is het mogelijk om water uit het poolijs zoet te maken?

ik heb gelezen dat er in poolijs zoet en zout water zit dus zou het dan kunnen dat je het ijs vervoert naar landen met water te kort.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Kan wel, maar kost teveel geld

Antwoorden (1)

Er zijn al studies gemaakt om poolijs te transporteren.
In theorie is dit mogelijk maar economisch niet rendabel en daarom niet uitvoerbaar. Daarbij komt nog de verwerking terplaatse. Landen die dichtbij liggen hebben water genoeg, terwijl de landen die het nodig hebben te ver af liggen. natuurlijk zou het wel kunnen dat sjeik een bergje poolijs laat aanslepen om zijn gasten te verkoelen.
Ga eens naar deze links voor de verhoudingen water op aarde.
http://www.lenntech.nl/water-kwantiteit-faq.htm

http://brekend.nl/2012/05/09/hoeveel-water-is-er-op-aarde/

Robert

Toegevoegd na 3 uur:
Van zout water kan men altijd zoet water maken,wat men ontzilting noemt, maar dan is het makkelijker om zoet poolijs te nemen. Niet in alle landen waar er water te kort is is er daadwerkelijk water te kort. Dikwijls gaat het om verkeerd watermanagement. Dit is goed te zien in spanje in de toeristische centra's.