Zijn winkels verplicht als ze een product verkopen waarvan de 2e gratis is, je er 1 voor de helft van de normale prijs te verkopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

Volgens mij niet, er staat dan toch duidelijk 2e product gratis.
Anders staat er wel 50% korting!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is zelfs mogelijk dat ze het duurste product rekeken en het goedkoopste product gratis geven (dus minder dan 50% korting).
Tegenwoordig zijn veel supermarkten wel erg netjes en reken ze 50% korting (of 33,34% bij 3 voor de prijs van 2).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Het staat iedereen vrij om een aanbod te doen zoals zij dat willen. Vervolgens heb jij het recht om dit al dan niet te aanvaarden.

Natuurlijk mag jij vervolgens het aanbod doen om 1 product te kopen voor de halve prijs, maar dat is dan een nieuw aanbod, dat de winkelier vervolgens mag aanvaarden, of mag afwijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, tenzij het in de voorwaarde van de winkel staat. Ze zijn echter wel verplicht je op de een of andere manier vergoeding te geven tenzij het een Op=Op aanbieding is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Afgezien van boeken (Wet op de vaste boekenprijs) mag een winkel helemaal zelf bepalen hoeveel ze voor welke eenheid van een product vragen. Dus mag die winkel ook 2,99 euro voor één fles shampoo, én 2,99 voor twee flessen shampoo vragen.

Het simpele feit dat ze 2,99 euro voor twee flessen shampoo vragen, betekent niet dat ze verplicht zijn om één fles voor 1,50 te verkopen.

Vergelijk het met voordeelverpakkingen: als een verpakking met 1000 ml. wasmiddel 5,00 euro kost, wil dat niet zeggen dat de kleine verpakking met 300 ml. wasmiddel dan automatisch 1,50 kost. De kleine verpakking is waarschijnlijk relatief duurder, en gaat dus eerder voor 1,99 euro over de toonbank. En ja, dat mag allemaal.