Is chilipoeder van Silvo in een glazen potje nog te gebruiken als de datum die daarop staat 26-09-2011 is? En hoe zit het met een aangebroken potje?

Ik heb een paar potjes chilipoeder, eentje daarvan is al aangebroken. Allemaal hebben ze dezelfde tht-datum van 26-09-2011 .
Ik vraag me af of ik die ongestraft kan gebruiken. Enige wat ik kon bedenken is dat de smaak misschien achteruit gaat maar misschien is er wel meer aan de hand?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Bij "te gebruiken tot" moeten na het verstrijken van de datum worden weggegooid.

Bij "ten minste houdbaar tot" garandeert de fabrikant de kwaliteit van zijn product tot die datum. Dit is dus geen uiterste consumptie datum. De smaak kan achteruitgaan, maar het product is nog steeds geschikt voor consumptie.

Je moet zelf dus even kijken/ ruiken of het product er nog betrouwbaar uitziet. Als dit zo is is het hoogst waarschijnlijk veilig om te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja ze zijn nog wel te gebruiken, maar de smaak zal wel een stuk minder geworden zijn

Toegevoegd na 1 minuut:
O dat idee had je zelf ook al zie ik nu.
anneliez
11 jaar geleden
Als het goed droog gebleven is dan kan je het nog best gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan je gerust gebruiken en vermoedelijk is de poeder nog net zo goed als drie jaar geleden. Mijn specerijen blijven ook steevast te lang staan maar zijn altijd nog prima.Alleen als het er raar uitziet of zo (deksel er even af), dan zou ik maar op een vers potje overstappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het nog gebruiken, maar als ik twijfel dan zou ik gewoon een nieuw potje kopen. Om nu risico te lopen voor wat misschien 1 of 2 euro kost zou ik niet doen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Risico op wat?
Castle
11 jaar geleden
Risico op ziek worden. Als ik twijfel tussen het (weer) uitgeven van een klein bedrag of thuis ziek zijn dan kies is het eerste.
Castle
11 jaar geleden
Die potjes zijn nog wel aan te komen Bijvoorbeeld: http://vershuys.com/producten/detail/silvo-chilipoeder/xmls0388 Je kan het anders ook erg simpel zelf maken. Succes,
Geen probleem je kan het nog consumeren, het kan hooguit een beetje aan smaak verloren hebben.
Zie bijgevoegde link met filmpje hoe lang producten houdbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij zal wel nog te gebruiken zijn maar de kwalititeit neemt dan af