Als er in een restaurant een haar in je eten zit heb je dan recht op een nieuw portie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als het eten niet voldoet aan de verwachtingen die je mocht hebben van de maaltijd is er sprake van wanprestatie op grond van art. 7:17 BW. Je hebt dan recht op kosteloze vervanging van het eten op grond van art 7:21 BW. Toegevoegd na 10 minuten: Het is de vraag of een haar ervoor kan zorgen dat je eten niet meer aan de redelijke verwachtingen voldoet die je van het eten mocht hebben. Ik zou zeggen van wel.

Dat heb je zeker maar ik zou het niet riskeren.

Ja..maar wil je het dan nog wel??

ik denk het wel jah maar ik zou er geen zin meer in hebben.. ook is het geen goede reclame... al is een foutje menselijk!

Ja, als er iets mis is met het eten mag je reclameren en heb je recht op een vervangend gelijkwaardig product (oftewel portie) Maar ik persoonlijk zou gelijk zijn uitgegeten en de drankjes afrekenen. Je kunt je beroepen op een niet deugdelijk geleverd product en een ander restaurant zoeken.

Inderdaad je kan dit zeker aangeven. En krijg je volgens jouw een nieuwe portie. Of het wordt op een nieuw bord gelegd, of een goede kok zal dit accepteren en het weer met zorg voor je maken. De andere details zal ik je besparen.

uiteraard, maar wees er op bedacht dat de haar er in de keuken af wordt gehaald en je het zelfde eten weer retour krijgt

Ja dat heb je zeker! Maar de kans is groot dat ze met je bord naar de keuken lopen, de haar eruit halen, bordje even opwarmen, en terugbrengen naar je tafel. Schiet je er iets mee op?

Ja maar, ik zelf doe daar niet zo moeilijk om. Kan gebeuren.

Als je kunt aantonen dat het een haar is van de bediening dan wel. Maar ik zou deze discussie niet eens aangaan, inpakken en wegwezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100