Omdat het warm water is dat naast een kip heeft gelegen.
Als je niets binnenkrijgt kan het ook niet verkeerd vallen.
AWM
14 jaar geleden
Een supermiddeltje: kippensoep! "Al eeuwen wordt kippensoep aanbevolen bij griep en verkoudheid, en dit is geen fabel. Studies hebben aangetoond, dat kippensoep inderdaad helpt. Ten eerste, de stoom die van de soep afkomt, verlicht de verstopping van neus en borst. Bovendien zou de bouillon ontstekingremmende eigenschappen hebben. De beweging van witte bloedlichaampjes, deze zouden aanzetten tot het vermeerderen van slijm in neus en longen, zou gestopt worden. Bovendien zijn de kruiden, zoals knoflook en peper, al vanouds middeltjes die gebruikt worden bij aandoeningen van de luchtwegen."

Toegevoegd na 21 minuten:
Geen betere remedie dan een kop hete kippensoep bij winterkwalen, wordt al eeuwen beweerd. 'Serieuze' dokters die de stelling al bijna even lang afdoen als larie, kregen ongelijk.
Kippensoep of -bouillon verlicht wel degelijk de symptomen van verkoudheid en griep, en dat op twee manieren. Enerzijds maakt de soep beter komaf met neusverstopping dan
om het even welke andere warme drank. Dat komt omdat een bepaald eiwit in kippenvlees het aminozuur cysteïne bevat. En dat vertoont chemisch heel veel gelijkenissen met het geneesmiddel acetylcysteïne, een zogenaamde 'slijmverdunner' die taai slijm in de luchtwegen dunner of vloeibaarder maakt, zodat je het beter kan ophoesten.

Daarnaast onderdrukt kippensoep de werking van ontstoken witte bloedcellen die je aan het hoesten brengen. Soep uit blik werkt prima, concludeerde een groep Amerikaanse wetenschappers onlangs na jarenlange studies en experimenten, maar zelfgemaakte kippenbouillon doet het nog beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Bij dit soort beweringen zou ik wel een bron willen zien.
Die studies dan.
AWM
14 jaar geleden
Ja, je kunt wel nog meer tekst plakken, maar ik ben nog steeds niet overtuigd van de onderbouwing... Sorry....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dan.
dat komt omdat kippen veel medicijnen krijgen in hun korte leven en die zijn er als ze geslacht worden nog niet altijd uit dus die zitten in het vlees
en die medicijnen zijn dus ook een soort geneesmiddel voor de mens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat is het! Al die antibiotica!
Al eeuwen wordt kippensoep aanbevolen bij griep en verkoudheid, en dit is geen fabel. Studies hebben aangetoond, dat kippensoep inderdaad helpt.

Ten eerste, de stoom die van de soep afkomt, verlicht de verstopping van neus en borst. Bovendien zou de bouillon ontstekingremmende eigenschappen hebben. De beweging van witte bloedlichaampjes, deze zouden aanzetten tot het vermeerderen van slijm in neus en longen, zou gestopt worden.

Bovendien zijn de kruiden, zoals knoflook en peper, al vanouds middeltjes die gebruikt worden bij aandoeningen van de luchtwegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er schijnen bepaalde stoffen in te zitten die een verzwakte zieke kan oppepen, en het is licht verteerbaar.