Waar staat de vaak gebruikte banketletter M voor?

In de winkels liggen banketletters. En deze zijn het meest verkrijgbaar in de letter S van Sinterklaas en de letter M. Waar staat de letter M voor? Dan is een P van Piet toch logischer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dat heeft praktische redenen. Het is gemakkelijker om banketletters te vormen van een ongedeelde, gebogen staaf, bijvoorbeeld de C, L, M, N, S, V, W en Z. Maar die passen niet allemaal goed in een doos. Bij een L heb je een grotere doos nodig dan bij een M, als je alle banketletters even zwaar wilt maken. Een V gaat schuiven in de doos, de Z lijkt net een S, de W lijkt op een M, de N lijkt een mislukte S, de C komt niet genoeg voor in namen. Dan resteren de S en de M.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet alleen is de M een door banketbakkers makkelijk te maken letter, veel consumenten denken ook dat de M groter is dan andere letters. Dat is in ieder geval zo bij chocoladeletters. Hoewel alle chocoladeletters (van hetzelfde merk en dezelfde prijs) evenveel chocolade bevatten, wordt de letter M veel meer verkocht dan andere letters. Veel consumenten denken méér te krijgen voor dezelfde prijs, als ze een M kopen...

Toegevoegd na 6 minuten:
De producenten hebben hierop ingespeeld door M-en te gaan produceren.

De letter zelf staat niet ergens voor.
11 jaar geleden
Oorspronkelijk stond de M voor Moeder. En de S uiteraard voor Sinterklaas.