Uit suikerriet (tja, je verwacht het niet):

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rietsuiker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
freekfluweel wat is dat nu voor een antwoord.
Amadea
11 jaar geleden
Dat is het gevolg van kwantiteit boven kwaliteit stellen. Maar wat heeft de vraagsteller eraan, of iemand anders die naar informatie zoekt? Niets!
ronron1212
11 jaar geleden
ja dat doet hij wel vaker he zegt maar wat en weer een puntje
Rieneke1
11 jaar geleden
een beetje balorig vanavond freek?
Amadea
11 jaar geleden
Welke motivering heeft degene die op de plusduim drukte?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit het feit dat het een heel letterlijk antwoord op de vraag is.
Vraagsteller vraagt niet expliciet uit welk land of waar dan ook. Ik dus ook +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of gewoon geen plus, omdat het geen antwoord is dat zo iets verdient, maar ook geen min omdat het ook geen fout antwoord is.
Van mij niets, dus :-)
Er wordt vermoed dat rietsuiker voor het eerst werd gebruikt in Polynesië, van waaruit het verspreid werd naar India. In 510 vóór Christus viel keizer Darius, van het toenmalige Perzië, India binnen waar hij “het riet dat honing geeft zonder hulp van bijen” vond.

Volgens wikipedia zou rietsuiker uit Nieuw-Guinea afkomstig zijn.
Amadea