hoelang blijft een pak karnemelk buiten de koelkast goed?

de karnemelk wordt vervoerd in een auto (het zijn weer de wintermaanden dus misschien is het koud) en licht daarna nog gewoon +- 3 uur in een huiskamer (in de auto ligt hij 1 en een half uur)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (4)

Let er gewoon op hoe de karnemelk eruit ziet, als er klontjes in komen, of je schenkt een waterige melk in, dan zou ik het niet meer drinken. Je kunt het beter in een koeltas met koelelement vervoeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonder koelkast kun je zuivel ongeveer een dag goed houden. Liefst dus binnen 24 uur opdrinken.
Daarna is het een kwestie van je ogen, je neus en je mond gebruiken - je merkt het snel genoeg als het niet goed meer is. Maar in een (warme) huiskamer gaat het natuurlijk snel achteruit....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een gesloten pak karnemelk in de auto is het beste in kranten verpakt in een koeltas in de kofferbak te vervoeren.

ook thuis in de huiskamer kan je het beste het pak karnemelk zo ingepakt laten, dan blijft het maximaal koel.

op deze manier zal je karnemelk zeker 2 dagen goed blijven.
als je de verwarming aan doet, zet dan de karnemelk beter op het balkon, als dat kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Melkproducten moeten zeker niet warmer worden dan 10 graden, liever nog en paar graden kouder.
Als je de karnemelk drie uur op kamertemperatuur gewoon in de kamer bewaart, wordt die temperatuur al snel overschreden.
Als daarna de karnemelk snel wordt opgedronken (binnen 24 uur) zul er niet snel iets van merken.
De houdbaarheidstermijn die op het pak staat vermeld wordt echter wel ingekort.

Als je niet anders kunt dan de karnemelk mee te nemen naar de huiskamer, zorg dan dat deze zo goed mogelijk koel blijft.
Als je van te voren weet dat je de karnemelk gaat halen, neem dan een koeltas of kranten mee.

Je kunt ook diepvrieselementen meenemen, maar als die al warm zijn tegen de tijd dat je boodschappen gaat doen, heeft dat niet zo veel zin.