Welke kleur paprika zit er eigenlijk op de paprika chips?

Je hebt rood, groen, geel, zelfs paars en wit. Welke zou het zijn en proeven ze verschillend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Op paprikachips zit paprikapoeder. Dit is rood van kleur. Paprikapoeder wordt gemaakt van gedroogde en gemalen paprika’s waarvan de pitten verwijderd zijn. Dit zijn niet de bekende blokvormige rode paprika’s, maar van een speciale
puntige soort die 12-15 cm lang wordt en die hun smaak alleen goed ontwikkelen in een vrij warm klimaat. Deze soort is familie van de Spaanse peper maar milder van smaak. Hoe lichter de paprika's van kleur zijn, hoe beter de kwaliteit van het poeder wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gezien de kleur van het paprikapoeder ga ik voor de rode...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op paprikachips zit de rode kleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon de paprika poeder die ook in de winkel te koop is.
Zo kun je aan chips alle varianten toevoegen.
Maar in dit geval de rode paprika poeder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paprikapoeder komt uit Hongarije. De Hongaarse, rode paprika wordt daar verwerkt tot poeder.
Men kent zeven verschillende poedersoorten van zeer zoet tot zeer scherp. Ik vermoed dat de soort die men voor de chips gebruikt een mix is.