Hoe kan ik gevulde pannekoek het beste opdienen aan 10 jarigen op school?

Ik heb het idee om gevulde pannenkoek (met kersenvlaaivulling erin) uit te delen in groep 7 maar ik heb geen idee hoe dit praktisch op te lossen.
Als het eruit valt vlekt het nogal.
Dus traditioneel oprollen is denk ik niet zo een goed idee?
Iemand die goede ideeen heeft

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat ze de vulling er zelf in doen,kan best als ze 10 zijn!
Kunnen ze ook zelf kiezen hoeveel er in gaat.
Leuk toch?:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zeker wel leuk maar ik wil het kant en klaar aanbieden.
Anders word het een hele activiteit en het is gewon een traktatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan weet ik jammer genoeg geen goeie tip.
Suc6 ermee,is wel een hele lekkere traktatie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onderaan dichtvouwen of in een driehoek/frietzak vorm. Dan kun je ook bij de snackbar frietzakjes halen en ze daarin uitdelen.

Het beste antwoord

Even een tip; Bak ze wel in olie en niet in boter. In olie worden ze niet zo hard als in boter als ze een tijdje bewaard moeten blijven.

Je kunt ze ook goed rollen hoor, mits je ze niet te dik vult.
Rol ze strak op en snijd zo'n rol in plakjes. Steek die plakjes net als shaslick aan houten satéstokjes.
Zo kunnen ze niet openrollen en blijven goed dicht.
Zo kan je 4-5 rolletjespannenkoek op een prikker steken en je sluit af met bijv. een aardbei . Je kunt ze dan serveren op een mooie schaal gestapeld samen met een stapel servetjes ernaast. Ieder pakt dan een spiesje + 1 servet.
Of je zet een halve meloen neer en steekt de spiezen hier rondom in. De meloen kan je evtl. nog inpakken in alufolie.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk idee!! + (Ik kan je helaas nog geen echt plusje geven...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar ik kan dat wel! plus! dit is het geworden.
Ik heb alleen jam genomen aangezien er in de vlaaivulling hele kersen zitten dat blijft niet zitten.
En spekkies ertussen.
Heerlijk en feestelijk!

Andere antwoorden (5)

haal frikandelbakjes bij de cafetaria,beetje poedersuiker er over strooien,plastiek vork er bij op een dienblad en klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de pannekoeken insmeren met de kersenvlaaivulling, en dan de pannekoeken in vieren vouwen. Dan lekken ze minder.
Je kunt natuurlijk ook een wrap maken, die ook lekker is, en geen vlekken achter laat.

gehakt,naar keuze.
bosje lente uitjes-
paprika.
knoflook-
rauwkost salade van wortel,spitskool,rode kool en wittekool- stukje komkommer-radijs
Voorbereiding:
Gehakt rul bakken,-
De gesneden lente uitjes en gesnipperde knoflook toevoegen en het gehakt bruin bakken,voeg de laatste 5 min de klein gesneden paprika toe.
Bereidingswijze:
Maak de rauwkostsalade,de komkommer , de andere helft van de paprika en radijs op smaak met een beetje mayonaise/yoghurt, zout en peper. Meng het met de gehakt massa.
Bak de pannekoeken ,ietsje dikker,en verdeel vulling over de pannekoeken,rol ze op en deel ze uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je zou ze kunnen stapelen zodat je een taart krijgt snij ze dan in punten en geef er een papieren bordje bij of van die aluminium bakjes en serveer ze dan zo ,valt de vulling er uit word het opgevangen door de bakjes of de bordjes en vergeet niet om er servetjes bij te geven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
deel servetjes uit en waarschuw de kinderen voor vlekken verder is het leuk om ze op een papieren feest bordje te leggen (je weet wel die van de zeeman of kruidvat, goedkoop en het ziet er leuk uit) veel succes.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de pannekoeken als zakjes vouwen.
Vouw een rand naar boven en de zijkanten naar binnen.
je kunt ook de bovenkant nog naar beneden vouwen dan is het helemaal dicht.
Je kunt dit ook nog vast zetten met een prikkertje
Het is voor kinderen misschien leuker om gelijk te zien wat er in zit.

Succes