Waarom is diepvriesgroente zo goedkoop?

Tegenwoordig is verse groente behoorlijk aan de prijs. Maar voor bijvoorbeeld een pakje diepvriesspinazie betaal je nog geen € terwijl deze spinazie al heel veel behandelingen heeft moeten ondergaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

diepvries groente wordt verwerkt en ingepakt wanneer deze het goedkoopst is, het echte kostenbesparende is volgens mij tijdens opslag en transport, als je bedenkt hoeveel ruimte een kg spinazie nodig hebt, en dan bekijkt hoeveel kg spinazie je in dezelfde ruimte kunt krijgen wanneer deze bewerkt is, dit is vele malen meer, en daar zit de winst.

Van alle kosten zijn de transportkosten die vnl de prijs bepalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het voordeel van diepvriesgroente is dat je het langer kunt bewaren. Bij verse groente heb je het probleem dat het na een paar dagen bedorven is. Diepvriesgroente wordt weliswaar bewerkt maar al die groente kan vervolgens wel verkocht worden. Vandaar dat het goedkoper is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Diepvries groente wordt ingevroren wanneer de groente goedkoop is. Bewaren e.d. kost niet zo veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het begint ermee dat diepvriesgroenten langer houdbaar en dus makkelijk om op voorraad te hebben. Diepvriesgroenten worden binnen 24 uur na oogst verwerkt. Verse groenten zijn langer onderweg of worden in de verkeerde omstandigheden op geslagen, waardoor veel voedingswaarde verloren gaat.

Per saldo is de hoeveelheid te verkopen groenten (tov. de ingekochte groente) aanzienlijk lager. Een gevolg is dat verse groente een duurder wordt!

Toegevoegd na 1 minuut:
add, het voorgaande antwoorden! Deze redenen hebben ook invloed op de prijsvorming.