Hoe lang duurt het voordat een sinaasappel uit Spanje hier in de winkels ligt?

En is hij dan nog vers en is het waar dat ze worden ingevroren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Een sinaasappel uit Spanje heeft 3-7 dagen nodig van de boom tot in de winkel. Ze worden natuurlijk niet bevroren vervoert.

Waar jij daarmee op doelt is waarschijnlijk het sap. Dat wordt in tropische landen geproduceerd, en een deel van het water later ze er uit verdampen waardoor er concentraat ontstaat. Dit wordt ingevroren vervoert en opgeslagen tot het weer met water verdunt wordt en uiteindelijk als sinaasappelsap in de winkel komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als een sinasappel in een vrachtauto van Spanje naar Nederland vervoerd word dan doet hij er ongeveer 4 dagen over de sinasappel wordt hierbij niet ingevroren omdat er dan alleen pulp overblijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeggen zegt niks.
figuurlijk dan.het gaat om bewijzen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
epemastate
Je hoeft mij niet te geloven,gelukkig vriest het buiten,leg een sinasappel buiten tot morgenavond of in de diepvries,en haal hem dan binnen en laat hem weer ontdooien,ik weet zeker dat hij dan vanbinnen totaal kapot is en jij weet dan zeker dat ze sinasappels niet invriezen tijdens transport.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze worden niet ingevroren maar gekoeld.
De sinaasappel wordt niet rijp ingevoerd. Hij wordt onrijp, gekoeld vervoerd i.v.m. schade aan de vrucht. Op het moment van verkoop wordt deze kunstmatig gerijpt.