Helaas, dat gaat niet snel. Bij kleine soorten duurt het twee tot drie maanden. Voor grotere moet je rekenen op acht maanden tot een jaar. Die zijn dus pas volgend jaar te gebruiken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oogst ze als het steeltje verhout en hard wordt. Laat zoveel mogelijk steel aan de kalebas en knip hem door met een scherpe snoeischaar. Leg ze daarna eerst 2 weken uitgespreid op een vrij warme, droge plek. Controleer regelmatig op rottingsverschijnselen. Bewaar ze verder op een droge en koele plek.
Amadea
11 jaar geleden
Neem eens een kijkje op deze site , misschien heb je er iets aan ! http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=3&sid=9&page=14&tid=2961