de stronk van mijn broccoli heeft zwarte vlekken, de roosjes zijn nog wel goed. Is deze nog eetbaar?

Bij het schoonmaken van de broccoli zag ik allemaal zwarte vlekken in de stronk. Nu vraag ik mij af of deze broccoli nog eetbaar is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18K

Antwoorden (2)

Gewoon eetbaar desnoods de roosjes los koken en presenteren met een kaassausje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt voor alle zekerheid de roosjes/stronkjes eerst eraf snijden en even spoelen. Laat ze dan 5 min. in zout water staan, dan komen eventuele wormpjes eruit.
Dit werd vroeger altijd gedaan bij bloemkool die van het land kwam, inmiddels wordt het bijna niet meer gedaan, maar in dit geval zou ik het voor alle zekerheid even doen.
Daarna snijd je de verkleurde vlekjes eraf en kook ze in een klein kwartiertje gaar.
amc