Kan het dat er slechts zestig calorieën in een muesli-/kaneelbol zitten?

Ik heb een zak muesli/-kaneelbollen van de Jumbo, 'Goudeerlijk'. Hier zitten vier bollen in van gemiddeld bolletjesformaat. Op de verpakking staat gek genoeg niets over calorieën aangegeven. Wel staat er '85 gram' op. Meestal is het zo dat de grammen die aangegeven staan op de verpakking voor het gehele gewicht van de - in dit geval - zak staan. Nu heb ik geen keukenweegschaaltje en geen inzicht in of de zak echt 85 gram is. Maar ik wilde graag weten hoeveel calorieën er in één bolletje zitten, en dat zou per 100 gram 290 moeten zijn, zo zag ik op het internet. Nu kan ik niet goed rekenen, maar ik heb die 85 door 4 gedeeld = dik 20, dus die 20-nog-wat zou dan per muëslibol moeten zijn. Dan zou ik de 290 calorieën door 5 moeten delen lijkt me, dus dan krijg ik net geen 60. Maar ik kan me niet voorstellen dat er slechts 60 calorieën in een normale bol zitten. Als de mueslibollen per stuk 85 gram zouden bevatten, zou dat logischer zijn, al zijn dat dan misschien wel weer teveel calorieën. Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Die 85 gram is het gewicht dat de bollen per stuk wegen. Zo staat dat meestal aangegeven op de zakken van kleinbrood (daar valt dit onder) Dus 1 bol bevat 0,85 * 290 = 246,5 kcal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha, dank je wel!

Andere antwoorden (1)

In een muesli/kaneel bol zitten inderdaad veel meer calorieën:
ongeveer 230 calorieën per bol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kilocaloriën, geen caloriën... Scheelt toch weer een factor duizend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is hoeveel calorieën,niet kilocalorieën.
Je kan overal wel over gaan zeuren hè?