Hoe kun je zien of het suikermais is

Wij hebben hier veel maïs velden, maar hoe kun je zien of het suiker maïs of ander maïs is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Suikermaïs vind je niet in Nederland. In Nederland groeit de zogeheten veevoedermaïs, die het heel goed doet in een koel klimaat.

Maïs komt van oorsprong uit Midden-Amerika. In dit warme klimaat groeit de zogenoemde zetmeelmaïs het best. Zetmeelmaïs is de grondstof voor o.a. cornflakes, maïzena en maïsgriesmeel.
Suikermaïs is een jong geoogste consumptiemaïs, waarvan de suiker in de korrels nog niet is omgezet in zetmeel. De maïskolven moeten wit tot lichtgeel van kleur zijn. Om de kolf zitten beschermdraden en schutbladen die de jonge maïs goed beschermen.
Suikermaïs wordt geïmporteerd uit Middellandse Zeelanden, Amerika en Afrika.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aan de maiskorrels.
Sterk verschrompeld.
Acht de kan echter zeer klein dat er een veld suikermais daar staat. (Meeste mais hier in Nederland is n.l. veevoer.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De mais die op de velden staan is geen suikermais, maar wordt gekweekt voor veevoer.
Echter je kunt ze uitstekend vers eten, ze zijn sappig en zoet.
Dus zo uit de kolf, zonder te koken.
Wel worden ze nu steeds harder en minder sappig.
De echte suikermais, wordt gekweekt door groente kwekers en zijn van bepaalde speciale soorten.