Kan ik gesneden groenten bevriezen, ontdooien en dan weer bevriezen?

Ik weet dat het met vlees niet kan, maar is dit met groente aan et bevelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan wel, maar is niet aan te raden aangezien de groente erg slap wordt na het ontdooien. Wat je beter kunt doen is net genoeg ontdooien voor gebruik om niets te hoeven weggooien of opnieuw invriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zowel met vlees als met groente kan dit zonder enig risico. Het enige nadeel is dat de kwaliteit (Smaak & structuur) sterk achteruit gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je gezondheid maakt het niets uit, maar je zult zien dat je groente zo ongeveer snot wordt als het de tweede keer uit de vriezer komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan gewoon, door het goed te koelen verrot het niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij kun je vlees en groenten alleen opnieuw invriezen als het bewerkt is. Dus bv. gebakken of gekookt.