Kan ik kauwgom gebruiken om mijn zin in fast food te verminderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat zou zeker kunnen. Bij rokers word het eten van kauwgom ook toegepast. De mintsmaak zorgt ervoor dat de smaak van je eten anders word waardoor je een volgende keer 3x nadenkt voordat je eet. Je moet dan wel constant kauwgom aan het eten blijven :p

Jazeker gebruik het zelf ook ben er 5 kg mee afgevallen gewoon innemen inplaats van wat snoep of fastfood

Ik lees net dat de zin in fastfood komt door te weinig proteine, goede vetten, en koolhydraten uit groenten inname. De brein werkt op glucose, als je teveel koolhydraten inneemt dan zien de hersenen dat je te weinig proteine inneemt voor het lichaam. Dit is reden voor alarm. Als dit doorgaat wilt je hersenen overleven en aangezien je hersenen alleen op glucose werken krijg je JUIST trek in zoet/patat/koolhydraten/hartig. Goede vetten, spoorelementen, koolhydraten uit groenten, en proteinen remmen de trek in hartig. Ik heb helaas geen advies als je nu direct je trek wilt verminderen.

Als ik (veel) kauwgom eet, krijg ik juist meer honger. Heb ook ooit eens gehoord (of dat waar is, weet ik niet) dat het komt omdat je wel een kauwbeweging maakt en veel speeksel doorslikt maar niks "zwaars" waar je een volle buik van krijgt.

Dat werkte bij mij totaal niet maar waarom probeer je het niet gewoon een poosje uit?

zou kunnen door het kauwen op kauwgum je honger gevoel vermindert je lichaam denkt namelijk dat door het kauwen er voedsel aankomt

Je kunt het natuurlijk proberen, maar bij mij werkt het niet. Het enige dat echt helpt, is goed en regelmatig eten, ook genoeg verse groente en fruit en voldoende water drinken. Als ik geen honger heb, is de verleiding veel minder en als ik een tijdje gezond eet, heb ik geen zin meer in vette, ongezonde snacks. Je buik wil het dan gewoon niet. Ik ga naar een fastfood alleen als ik honger heb op een drukke dag en geen eten bij me heb. Soms is het lastig om een gezonde snack te kopen, als je weinig tijd hebt. Honger en gemakzucht leiden me dan naar de dichtsbijzijnde snackbar.. De beste 'preventie' is daarom voor mij om altijd een fles water en een boterham/gezonde snack bij me te hebben, bv. vers/gedroogd fruit, volkoren cracker, rijstcracker, ongezouten noten/studentenhaver. Je kunt het ook proberen. Eerst opeten wat je bij je hebt, water drinken en kijken of je er nog steeds zo'n trek hebt.

Door kauwgom te gebruiken, krijg je juist meer trek in fast food. Ik neem een groot glas water, zodra ik trek krijgt dat vermindert het gevoel, dat je wil eten, het water geeft een vol gevoel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100