Ik heb mijn hamster brood gegeven ik kwam pas later achter dat het niet goed is wat kan ik doen?

Ik heb haar vandaag zachte gedeelte van de brood gegeven net zo groot als mijn vingertopje en dan heel dun. Maar ik lees later dat het obstipatie veroorzaakt als ik der zacht brood geeft..

Kan ik nog wat doen voor haar?, zodat ze geen obstipatie krijgt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Volgens mij kan het allemaal niet zoveel kwaad. Ik heb al heel erg lang een hamster, en hij is al stokoud (bijna 5 jaar, de meeste worden maar 2-3) maar toch nog erg energiek.
Ik geen hem erg vaak een stukje brood en toch is hij zo oud, dus zo erg is het niet. Er is maar één ding wat hamsters écht niet mogen eten, en dat is vlees of vis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zou alleen wel kunnen dat een teveel aan brood niet goed voor je hamster is, dat zou wel kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alleen als het vers brood betrof zou je hamster er gevolgen van kunnen ondervinden. Dat gaat namelijk samenklonteren in de maag. Een stukje oud brood vinden ze heerlijk en dat kan je zonder bezwaar geven.
Was het vers brood, dan kan je de hamster nu het beste veel te drinken geven.
Amadea
11 jaar geleden
Hoeveel heb je gegeven? Als het een klein stukje is kan het nog niet ernstig zijn. Er is al een keer antwoord gegeven op een soortgelijke vraag (zie bron)
Wat je kan doen is kijken of hij goed poept en dat hij niet piept bij het poepen. En kijk of hij nog goed blijft eten en drinken. Zolang hij geen raar gedrag vertoont is het goed :)
Wat je kan doen is wat extra fruit geven. Hier zit veel vocht en vezels in wat verstopping van de darmen tegen kan gaan.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Lees de vraag nog eens: "net zo groot als mijn vingertopje en dan heel dun". Je eerste twee zinnen zijn dus overbodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry hiervoor. Vergissen is menselijk :)