Hoe krijg ik oliebollen rond?

Hoe krijg ik oliebollen helemaal rond? Ik heb iedere keer nog van die kleine uitsteeksels eraan.

Toegevoegd na 35 seconden:
Alvast een heel gelukkig 2012 trouwens!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
12.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die uitsteeksels vind ik altijd het bewijs van zelfgemaakte oliebollen, jummie!

Het beste antwoord

tussen twee lepels je deeg 'vormen' en hup: in het hete vet.
een klein uitsteekseltje kan voorkomen. dat geeft de rigen-gebakkenheid aan.
ook voor jou: prachtige nieuwjaarswensen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je de twee lepes die je gebruikt om het beslag in de olie te doen eerst in wat olie doopt kleven ze minder en heb je minder uitsteeksel.

Overigens± Veel mensen vinden de uitsteeksel extra lekker. Dus als het niet voor jou alleen is, zou ik me niet te veel zorgen maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De echte oliebollenbakker gebruikt natuurlijk een ijsschep! Even vóórdat je 't deeg ophapt door een bakje lauw water halen. Da's de truc.....

Toegevoegd na 4 minuten:
Óók voor jou een goed jaar toegewenst Annob!