Hoe lang kan je kapperappeltjes bewaren

Ze zijn ingemaakt in een soort zoutig water. Heb ze los gekocht bij de turkse winkel en afgedekt in de koelkast bewaard

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Ook bij deze vorm van kappertjes is het bewaren geen probleem áls je ze maar in de vloeistof laat tot het potje leeg is. Let erop dat ze niet uitdrogen, maar voeg nooit extra azijn toe want dan wordt de smaak minder. Ze zijn namelijk ingelegd in sterke, gezouten witte azijn of ze worden droog gezouten. Haal ze ook altijd voorzichtig uit het potje zodat de overblijvende kappertjes door de vloeistof bedekt blijven, dan kunnen ze niet bederven.
De vloeistof kan trouwens ook gebruik worden als het potje leeg is, om een pan te deglaceren als je bijv. vis gebakken hebt.

Je hebt ze dus los gekocht, dus zonder vocht als ik het goed begrijp. Heel raar !Heeft de Turkse winkel er niet wat vocht bij gedaan? Zo nee, dan neem ik aan dat ze gedacht hebben dat je ze gelijk verwerkt. Ik denk dan ook dat je ze beter in een klein potje met wat water kunt doen en ze zo snel mogelijk op moet maken voordat de smaak verdwenen is. Koop ze de volgende keer dus beter met de inmaak vloeistof!Desnoods neem je een schoon glazen potje mee om de winkelier hierin de kappertjes mét vocht te laten vullen. meestal hebben ze echter zelf ook bakjes hiervoor.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kappertjes op deze manier klaargemaakt kunnen jarenlang worden bewaard en smaken een stuk beter dan je gewoon bent van de kappertjes uit de winkel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De winkel verkoopt kappertjes altijd ingemaakt in zout water, azijn of olie. Meestal zitten de kappertjes in een glazen potje, maar ze zijn ook wel eens verkrijgbaar in blikjes of los . Kappertjes bewaren is geen enkel probleem zolang ze steeds onder de vloeistof blijven. Ze mogen niet uitdrogen.