Is mijn pizza mozzarella nog te eten? Zie foto &uitleg.

De pizza is donderdag middag ontdooit, in een koelkast van +6 graden c.

Op de doos staat dat de pizza binnen 24 uur opgegeten moet worden. MAAR.......

Neem bijvoorbeeld pasta: daar staat ook een uiterste houdbaarheidsdatum op terwijl de pasta nà deze data ook nog prima te eten is.

Hoe zit dat bij pizza?

Het zal er vast niet voor de grap op staan, maar ik vind het ook er erg zonde de pizza weg te doen.
We geeft mij wijs advies? ;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ruikt hij goed? ziet hij er goed uit? Dan kun je hem rustig eten. Fabrikanten houden altijd een behoorlijke marge aan om geen klachten te krijgen

als je een huisdier heb zoals een kat laat hem dan een stukje kaas ofzo eten. dieren eten namelijk geen bedroven goed. en als de pizza er voor de rest goed uitziet dan is de pizza meestal wel te eten

De pizza is zo te zien zonder vlees of vis, dan kun je hem nog wel eten (indien reuk en smaaktest gunstig uitvallen.) Als je de pizza op 6 graden bewaard hebt, kan er weinig fout gaan.

Als je deze pizza bakt in de oven zullen de eventuele bacterien allemaal gedood zijn,en kun je hem rustig eten. Als hij nou weken in de koelkast had gestaan ,zou hij bedorven kunnen zijn,maar dan had je het wel geroken.Nee zo'n beetje over tijd kan geen kwaad.

Kijk naar de houdbaarheidsdatum, als hij nog goed is , neem hem dan gewoon. ik heb ook in een boek gelezen en daar stond: er staat in vaak in wat je moet doen op de achterkant. je kan dat nooit bijna precies doen. asl de tempratuur te laag is wordt de pizza zacht. als hij te hoog is dan is ie harder dan normaal. in principe zou je hem gewoon kunnen eten. (behalve als er schimmel op zit , of dat deze pizza over de datum is.) en als je hem in de oven gedaan hebt en hij smaakt niet lekker koop je toch gewoon een nieuwe pizza, het kan gebeuren ;).

Als er geen schimmels of iets anders opzit, En hij goed ruikt. Dan kun je hem echt wel eten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100