Bestaan er in Nederland ook niet Global G.A.P gecertificeerde bedrijven en zo ja welke bedrijven zijn dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Jazeker!

Zoals je wellicht weet, GlobalGAP (GAP = Good Agricultural Practices) is een certificeringsysteem bedoeld voor producenten in de primaire sector (landbouw), dat de opvolger is van EurepGAP.

In Nederland zijn er honderden producenten die gecertificeerd zijn conform de GlobalGAP standaard.
In de regel, vrijwel alle tuinders en boeren die aan de grote supermarktketens leveren beschikken over een GlobalGAP certificaat. Alleen kleine boeren of boeren die hun producten afzetten in lokale markten zijn niet gecertificeerd.

Als je wil weten wie deze zijn, dan moet je beschikken over een inlogcode voor de database (zie link)
Zonder inlogcode is het nog altijd mogelijk om een beperkte zoekopdracht uit te voeren (als je weet het registratienummer van een aangesloten bedrijf, kan je naam en adres in de database opzoeken)
Voor het uitdraaien van lijsten van gecertificeerde bedrijven heb je de inlogcode nodig.