Wat zorgt ervoor dat de ene persoon vervelend wordt van alcohol en de ander juist vrolijk? Of de ene keer vervelend en juist een andere keer lollig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Het dronken worden maakt je ongeremd. Dan komen je onderliggend sterkste eigenschappen bovendrijven.
Dat geeft volgens mij het verschil.
De mens is dat van nature ook maar kan heeft het meer in de hand als hij nuchter is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alcohol vergroot DAT wat is, dus is iemand lollig dan wordt dat vergroot... En als iemand droevig is wordt dat vergroot, zo zit dat...

Alcohol is een uitvergroter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je, klopt.
Alcohol zit in bier, wijn, sterke drank en mixdrankjes. Het zorgt ervoor dat mensen zich anders gaan gedragen. Je kunt er vrolijk van worden, of vervelend door gaan doen. Soms word je er ziek van. Maar hoe komt dat eigenlijk? Dat lees je hier.

Wat doet alcohol met je?
Als je een drankje met alcohol drinkt, komt de alcohol via je maag en dunne darm in je bloed. Je bloed stroomt door je hele lichaam en brengt daardoor de alcohol overal naartoe. Ook naar je hersenen en dat kun je merken! Je hersenen regelen alles, ze besturen je lichaam. Door de alcohol werken je hersenen minder goed. Alles gaat daardoor trager. Je praat anders, je hoort en ziet minder goed en ook het lopen gaat lastiger. Als je heel veel alcohol drinkt, denk je niet meer zo goed na bij wat je doet. Soms weet je daarna helemaal niet meer wat je gedaan hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je
Alcohol drinken kan een hulpmiddel zijn geworden om met angst om te gaan. Onder invloed durf je meer, het angstige gevoel wordt gedempt. De alcohol helpt tijdelijk als symptoombestrijder. Maar het lost natuurlijk niets op. Er is steeds meer alcohol nodig om het gewenste effect te bereiken. Door alcohol krijg je ontremd gedrag en verandering gemoedstoestand (agressief, droefheid, blijheid) Je gedrag is dan dus vaak anders dan je in nuchtere toestand bent.
Remmingen verdwijnen, het maken van weloverwogen keuzes wordt moeilijker, de zelfbeheersing verdwijnt, euforie verschijnt, je wordt vrolijker, je wordt spraakzamer,
je wordt luidruchtiger, je verliest controlefuncties,
pijngevoelens worden verdoofd en emoties versterken of zwakken af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net zo, hoeveel je drinkt, wanneer je drinkt. En met wie je drinkt, waarvoor je drinkt. Daar hangt het allemaal van af.!