Mijn senseo apparaat geeft nog maar een bodempje aan koffie, hoe los ik dit op?

Ik heb dit koffiezetapparaat nu een jaar en deed het altijd prima. Nu opeens geeft hij nog maar een bodempje aan koffie, ook valt hij dan meteen weer uit.

Moet ik een nieuwe kopen of iets vervangen?

Ook heb ik hem al ontkalkt maar het probleem blijft.

Wie kan mij helpen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer dat kleine gaatje in de pad eens door te prikken. Grote kans dat dat verstopt is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
padhouder bedoel ik natuurlijk

Antwoorden (7)

Ook ik heb dit probleem gehad, heb heel internet hierover afgespeurd en uiteindelijk een nieuw waterreservoir gekocht. (Kijk ook eens op deze site bij eerdere vragen over dit probleem). Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem gehad, je moet hem gewoon even ontkalken en dan is het opgelost. Ontkalkingsmiddel kun je bij de blokker of dergelijke winkel krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, vraag te snel gelezen, vergeet deze tip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb hetzelfde, en een nieuwe aangeschaft, het zit in het element, repareren word te duur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf al jaren zo'n 'ouderwetse' Senseo en had hier ook eens last van. Ik heb toen het gaatje in de padhouder
eens doorgeprikt met een naald en voilà, het probleem was toen verholpen. Misschien is dit bij jou ook langzaam door koffieprut ofzo dichtgeslibd?
amc
11 jaar geleden
Als je nog garantie heb moet je hem gewoon wegbrengen naar de winkel waar je hem heb gekocht ik heb hetzelfde gehad met dit apparaat is inderdaad het verwarmingselement dat hebben ze bij mij vervangen en nu doet die het weer goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vierkante senseo van het plaatje heeft een voedingsprobleem. Als de voeding het probleem is schakelt het apparaat na ongeveer drie seconden uit. Hij stopt niet gewoon maar gaat helemaal uit.

Er zijn twee mogelijke boosdoeners: een 470uF, 16V condensator in de voeding. Die kost een paar centen is is makkelijk te vervangen (als je een beetje kunt solderen en het apparaat weet open te krijgen...)
De andere boosdoener is een condensator van 0.47uF, 275 Volt waarvan de capaciteit terugloopt.
Als je die vervangt (iets lastiger te krijgen, kost een paar euro, neem eventueel een exemplaar dat een hogere spanning aankan, bijvoorbeeld 630V) kan je Senseo weer jaren mee.

Het zou natuurlijk ook garantie kunnen zijn...
(zie ook de bron)

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens: bijna niemand weet dat je de hoeveelheid koffie per kopje kunt wijzigen. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Na alles gedaan te hebben heb ik Phillips gebeld. Kwam vaker voor, blijkt dat het printplaatje kapot is. Je krijgt na dat telefoontje een email met code en kan dan je senseo kosteloos opsturen naar phillips. Na een week had ik die van mij gerepareerd en al weer terug.