In welke producten zitten veel zink in?

Van de AH

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/zink.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoek je zinkzalf?? ik zag laatst nog een leuk plantenbakje in een zinken emmertje, maar weet niet of dit is wat je bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zink kun je vooral vinden in voeding met veel eiwitten zoals rundvlees, varkensvlees, kip, kalkoen en lam. Ook pinda’s en pindakaas bevatten zink.
Je hebt niet alleen zink nodig om je goed te voelen hoor!! Alle mineralen en sporeelementen zijn nodig.
Als je denkt een tekort te hebben, neem dan een multivitamine. Die hebben ze ook bij AH.

Antwoorden (2)

Zink kun je vooral vinden in voeding met veel eiwitten zoals rundvlees, varkensvlees, kip, kalkoen en lam. Ook pinda’s en pindakaas bevatten zink.
Je hebt niet alleen zink nodig om je goed te voelen hoor!! Alle mineralen en spore-elementen zijn nodig.
Als je denkt een tekort te hebben, neem dan een multivitamine. Die hebben ze ook bij AH.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In zonnebrandproducten met een mineraal filter zit veel zink! Het geeft alleen wel een wit waasje op je huid, maar dan kun je ook zien of je goed gesmeerd hebt! Vaak zit dit in producten voor kinderen.