Kun je vlees wat al gaar is nog op de bbq leggen??

Hoi, mijn zoon is morgen jarig en nu willen we gaan bbq-en. Ik heb nog 6 speklapjes over van vanmiddag en een paar gehaktballen. Kun je die nou ook op de bbq leggen, of is dat vies?? Ze zijn al gaar, moeten eigenlijk alleen maar opgewarmd worden. Beetje domme vraag misschien, maar ik heb dus geen idee of ik "gaar" vlees op de barbecue kan leggen. En of dat dan nog wel lekker is. Het zal in ieder geval snel gaar zijn!! Of toch maar morgen snel naar de winkel om een barbequ pakket te halen. Tips zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (6)

Het kan, maar dan is het feitelijk een kwestie van opwarmen, heeft niks meer met bbq te maken.
Vies is het niet, maar of het echt lekker is....

Als je van de echte bbq smaak houdt, kun je beter even naar de winkel voor vers vlees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, dit kan best. Je moet alleen zoals je zelf al zegt wel uitkijken dat het niet te snel overgaar is. Vooral bij de speklapjes zou ik hiermee uitkijken. Die zouden droog kunnen worden. Als je twijfelt kun je de speklapjes ook in drieën snijden en dan op de bbq, en zodra ze warm (genoeg) zijn er weer af halen. Van gehaktballen op de bbq heb ik nog nooit gehoord, maar het is vlees dus ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Eet smakelijk ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
zoals skusme zegt zul je pas echt de bbq smaak hebben wanneer je rauw vlees erop gooit, omdat het vlees wat je nu hebt natuurlijk al gebakken is en alleen maar warm hoeft te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan best.
Je moet ze natuurlijk op een plek leggen die niet al te heet wordt.

Je kunt ze ook nog een keer met een lekkere olie insmeren en dan goed heet laten worden.

Je kunt ook stukjes speklap en/of stukjes gehaktbal aan spiezen ( stokjes) rijgen, afgewisseld met stukjes ui
en/of stukken paprika... of zelfs stukken appel.
Dan wordt de groente/fruit lekker warm en houdt "bite"
en het vlees is al gaar en je krijgt heerlijke spiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, ik maar er spiesjes van, dat is een goed idee...met paprika. en ui ertussen. En dan haal ik er gewoon een pakket bij, want er zullen best wel wat mensen komen. Dan heb ik toch niet genoeg aan een paar speklapjes en 3 ballen. Die spiezen.....daar had ik nog niet over nagedacht. Supertip!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lekkere olie....?
Ritsuka
11 jaar geleden
Spiesjes is een top idee
ja, dat kan wel.

echter is bbq-en op deze manier nog wel leuk? het vlees, dat alleen nog maar even warm gemaakt hoeft te worden, kan erg snel weer van de bbq gehaald worden. het hele bbq gebeuren is dus snel voorbij. dit terwijl een van de leuke dingen van bbq-en juist is, dat je gezamelijk met een drankje rond de bbq kan staan kletsen, terwijl je af en toe het vlees omdraait.

persoonlijk zou ik een nieuw vleespakket kopen en de speklappen en de gehaktballen die nu dus overblijven invriezen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja inderdaad!
En dan al die moeite: gedoe met die briketten en aanmaakblokjes, en na afloop die ellendige asla schoonmaken pfff.
En dat dan alleen voor het opwarmen van een gare bal gehakt en een speklap.
jazeker , ik heb 3 weken terug nog bbq gedaan, en kip was toen al gaar, dus kwestie van opwarmen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat is dan toch geen bbq'en meer.
Ja hoor, dit kan best.
Alleen moet je opletten dat het vlees niet te droog wordt.
Eet smakelijk.