Hoe kan het dat de old amsterdam kaas in Kroatië met Kaaskorst is en in nederland niet?

Ik had in kroatie gele kaaskorst die heb ik er af gedaan. Nu heb ik in Nederland eens old amsterdam gekocht dezelfde en nu had je gewoon kaas plakjes die je gewoon kan eten zonder kaas korsten. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het lijkt me dat die korst voor de export-kaas is, voor extra bescherming tijdens vervoer en opslag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Notamused, exportkaas is kaas dat naar het buitenland gaat om daar verkocht/genuttigd te worden.
Je hebt export en import.
Met import worden goederen bedoeld die vanuit het buitenland naar ons land komen.
Export betreft goederen (dus ook etenswaren) die vanuit ons land naar het buitenland gaan. +1 Hansu