Mag je eenden vangen en dan zelf opeten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag niet. Ik heb eens een artikel gelezen over een man in NL die eens in de zoveel tijd dus een eend ving en dan opat. Volgens hem zijn ze best lekker en al vet gemest door al het brood die aan de eenden worden gevoerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dieren mishandelaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is maar hoe je het bekijkt @ djangogroen. Als er teveel van die beesten rondlopen, waarom ze dan ook niet opeten in plaats van af te knallen en ergens te dumpen. Ha maar ik ben ook van mening dat het eigenlijk niet kan. We hebben genoeg eten om ons heen. Als dat nou het enige was dan is het een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar dacht ik van de week ook al aan johnwest. Wij leven in een maatschappij waar iedereen alleen maar meer en meer wil en dat gaat ten koste van de natuur!!! Maar hoe stop je dat? Ik denk dat de wereld te vol is.. Op zich is het niet erg dat we dieren slachten. maar niet zoals nu gebeurt met massaproductie. Maar ja toch eet ik vlees! Heel krom eigenlijk:S

Antwoorden (5)

Nee natuurlijk niet! Je mag ook niet je vervelende buurman vastbinden en doodknuppelen. Als we allemaal maar vangen wat we dood willen hebben of willen opeten wordt het hier een chaos. Daar hebben we dus slagers en poeliers voor.
13 jaar geleden
Als je een vergunning hebt dan mag het, anders niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen.

Het inperken van de eendenstand door middel van wegvangen kan slechts op vergunning.

In de stad of dorp wordt dat door de gemeente geregeld.
Zij beheren de tamme eenden in de vijvers en houden in de gaten dat er niet te veel verwilderde eenden bij komen.

Op het platteland worden eenden gevangen met eendenkooien. Maar dat gaat ook met vergunning en dan alleen nog voor een bepaald, niet te groot perceel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mag het wel, zodra die eenden zich bevinden op jouw grondgebied.
Het zijn geen beschermde dieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eend is anders wel een natura 2000 niet broedvogel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland zijn alle vogels beschermd.
Je mag jagen op eenden van september tot januari als je een speciale vergunning hebt. Er zitten wel veel regels aan verbonden zoals van welk afstand je het dier mag doden, in wat voor soort gebieden en met voor wapen. En aangezien je deze vraag hier stelt, ga ik ervan uit dat je geen jager bent, dus dan niet. Alle regels vind je op deze website: http://www.vogelbescherming.be/site/index.php?option=com_content&view=article&id=119:wettelijk-statuut-wilde-eend&catid=37:soortenlijst&Itemid=140