Wat eet jij "derde" Kerstdag?

Ieder jaar is het weer prakkiseren wat we eten na die volgegeten Kerstdagen.. En nu is het extra lastig want de boodschappen moeten al ruim van te voren gedaan worden..Kerst valt immers in het weekeinde en op donderdag, the day before, nog boodschappen gaan doen is echt geen avontuur...

Toegevoegd na 25 minuten:
Wie heeft er goede tips om de maaltijd die dag toch wat aantrekkelijk te maken met ingrediënten die ruim van te voren gekocht kunnen worden..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag ;-) +1

Het beste antwoord

Geen probleem, ik kan iedere dag wat aantrekkelijks maken met één keer per week boodschappen doen.

Een voorbeeld van lekker en houdbaar:

- creme fraiche
- tagliatelle
- bladspinazie uit de diepvries (een niet fijngehakte variant, en zéker niet à la creme)
- pesto
- pijnboompitten
- zwarte ontpitte olijven in plakjes of gehalveerd
- vegetarische spekreepjes (of natuurlijk echte, of wat plakjes coppa di parma)
- parmezaanse kaas

Bereidingswijze: wat olijfolie met pesto in de pan (zelf vind ik een wok handig, een hapjespan werkt ook), even laten bakken op laag vuur.
Spinazie erbij en opwarmen volgens instructies op pak.
Intussen spekreepjes bakken in aparte pan, en tagliatelle koken volgens gebruiksaanwijzing. Gebruik je coppa di parma, dan niet bakken, maar wel in reepjes snijden.
Pijnboompitten roosteren in een droge koekenpan.
Creme fraiche bij de spinazie.
Olijven en spekjes erdoorheen (coppa di parma nog niet).
Tagliatelle afgieten en op borden doen.
Spinaziemengsel eroverheen.
Daaroverheen weer (als je het gebruikt in plaats van spekreepjes) coppa di parma, parmezaan en geroosterde pijnboompitjes.

Eet smakelijk!

PS Zelf ga ik overigens de dag naar kerst heerlijk rustig naar de sauna, en eet simpelweg iets dat ze daar op het menu hebben staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit ga ik zeker een keer proberen!

Andere antwoorden (22)

Alle restjes van de kerst. Is dat er niet dan snackbar, pizza laten bezorgen of ander snackvoer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De restjes van eerste en tweede kerstdag en anders maak je er een vastdag van, kan zeker geen kwaad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed boerenkoolstamppot. Met vegetarische rookworst.

Het kan echter ook best groentensoep worden, of nassi.
rose
14 jaar geleden
Lekker, gewoon boerenkool. Op maandag komen de restjes van de kerst wel weer langs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wordt waarschijnlijk een zelfgemaakte pizza. Daarvoor hebben we altijd alles wel in huis (Bloem, gist, tomatensaus & beleg)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Derde kerstdag gaan wij altijd uit eten aangezien mijn ouders dan hun trouwdag vieren. Dus dat is een echte derde kerstdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, de dag voor Kerst ga ik echt niet meer de winkels in, pfff, al die drukte.
Wij hebben eerste Kerstdag lekker 'vrij' en de tweede Kerstdag gaan we met de uithuis wonende kinderen lekker lang brunchen en daarna uitbuiken met een lekker borreltje met z'n allen.
s Avonds heeft iedereen weer eigen afspraken..
De derde dag eten we alles op wat we over hebben, áls er wat over is :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo niet??????
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaan we dagje crash dieten :-)
Of aardappeltjes bakken, of de vriezer leeg eten, of de voorraadkast plunderen.
Ohof, we gaan lekker uit eten :)
Dat wordt waarschijnlijk een makkelijke hap. Bijvoorbeeld een goedgevulde soep (groente, erwten, kip, tomaat) met een stokbroodje erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon iets eenvoudigs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op derde Kerstdag eet ik hetzelfde als vierde Kerstdag en dat is ook hetzelfde als op hondervijfentwintigste paasdag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het nog niet,we hebben altijd alles in huis om iets lekkers te maken,en tevens zoveel bekenden die vragen kom je bij ons eten.
Ook met eerste en tweede kerstdag eten we eigenlijk normaal,gewoon zou ik zeggen.
Elke dag wordt er bij ons bijna vers gekookt,dus het is elke dag dag al kerstmis wat eten betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na de kerst, zit je vaak nog vol van de voorgaande dagen.
Bij mij thuis meestal , soep en koude schotel, vleesschotel of een visschotel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ga ik in hongerstaking omdat ik ander véél te véél aankom hihihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dag na Kerst eten we gewoon wat ik anders ook zou eten.

Hier zijn nog wat tips om het je wat makkelijker te maken :

Ragout in blik met pasteitjes die hoef je alleen maar even te verwarmen, ook simpel van te voren aan te schaffen.
Garnalencoctail garnalen kun je diepbevroren kopen dus die kun je ruim van te voren aanschaffen.
Aardappelkroketjes kun je ook diepbevroren kopen is heel makkelijk ook en nog heel lekker.
Ijs kun je natuurlijk ook ruim van te voren aanschaffen is altijd lekker en doet het ook goed met kerst.
Slagroomtoefjes zo'n bus komt altijd goed van pas.
Wat je ook niet mag vergeten zijn de wijnen en overige drankjes die kun je ook van te voren kopen.

Een fijne Kerst en Smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk de "kliekjes" van tweede kerstdag, meestal is er nog wel iets over. Zo niet, dan maak ik een heerlijke pan maaltijdsoep met en broodje erbij, lekker en gamakkelijk!

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, en de soep kun je al ruim van te voren maken (bijvoorbeeld vandaag of morgen) doe hem in de diepvries en je bent klaar voor 3e kerstdag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eenvoudige risotto met kip of diepvriesscampis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel weinig, aangezien we ons met kerst behoorlijk vol eten. Op derde kerstdag zijn we dan dus blij met een paar hele lichte dingetjes en eventueel wat restjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kliekjesdag, en als dat niet genoeg is dan is de snackbar vlakbij ons ook nog open dus ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij eten dan de restjes: toast/stokbrood met kaasje en salade, en een kom groentensoep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets gezonds, om mijn maag te kalmeren na al die vette zooi. Rijst of brood is daar altijd erg geschikt voor. Roerbakgroenten kun je invriezen. Of een soepje maken, soepgroenten kun je altijd invriezen, dus van tevoren kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal doe ik dan creatief met hetzij de restjes van de kerstdagen of anders wat er maar in huis is. Er is altijd nog wel iets in de vriezer of koelkast of weet ik veel wat. En anders ff naar de snackbar of chinees ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3e kerstdag komen vrienden gourmetten, dus dat is makkelijk.