Klopt het dat je van 2 normale porties garnalen per week al een hogere cholersterol waard krijgt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, dat klopt niet. Cholesterol is (o.a.) een herstelstof die gegenereerd wordt door geestelijke en lichamelijke stress, zoals ontstekingen. Hoewel garnalen zelf nogal wat cholesterol bevatten veroorzaken ze niet die genoemde processen, waardoor je rustig een aantal porties per week kunt eten zonder merkbare invloed op je bloedcholesterol. Hetzelfde geldt voor eieren, die zelf ook nogal wat cholesterol bevatten. Ze verlagen zelfs iets het bloedcholesterol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt Keesvi
Dat is de oude fabel die beweert dat voeding met hoog cholesterol je eigen cholesterolwaarde verhoogt.
Op zich geen onlogische gedachte, maar het klopt niet. + voor Keesvi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dergelijk commentaar van reaguurders die weten waar ze het over hebben voelt als een warm bad! :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt me helemaal door, Conqie! Als er ook nog wat macadamianootjes en tapas door mogen kan mijn weekend inderdaad niet meer stuk! ;-) Aan de andere kant kom ik nu pas toe aan 'Culinaria Zuidoost-Azië', een prachtig boekwerkje dat ik een aantal maanden geleden in het Tropenmuseum scoorde. Morgen toch maar eens het een en ander inslaan in de lokale toko...