Geschikt om in te vriezen op de dag van aankoop.Hoezo? Zie toelichting!

Soms zie je deze tekst weleens op een product staan in de supermarkt. Waarom moet je dit persé invriezen op de dag van aankoop? Of het nou één of twee dagen extra in de supermarktkoeling staat of in je eigen koelkast, dat maakt toch geen verschil? B.v. als je het dus één of twee dagen later had gekocht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Als je het koopt, dan is het in een goede staat want het is door de fabrikant en de winkelier gegarandeerd dat het op de juiste wijze bewaard wordt.

Als je iets gaat invriezen, dan verliest het kwaliteit. Dat kwaliteitsverlies mag niet leiden tot een product dat niet meer goed eetbaar is.
Vanaf het moment dat jij dat produkt koopt, is er geen garantie meer dat het goed bewaard is (want je haalt het bij de winkelier uit de koeling en je stopt het in de auto, misschien ben je pas 2 of 3 uur later thuis).
Dus, als je het wilt invriezen, moet er een nieuwe uiterste datum worden opgegeven: en dat is de datum van vandaag.

Bij de uiterste houdbaarheidsdatum staat ook altijd de bewaarconditie. Bijvoorbeeld :mits bewaard bij een temperatuur van ten hoogste 7 graden Celsius. Als je het een paar uur in een warme auto hebt gehad, is die houdbaarheidsdatum officieel niet meer geldig...
itsme
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat tegen de tijd dat je thuis komt het betreffende product al een tijdje uit de koeling is geweest (in je wagentje, in de auto/op fiets, voor je het opruimt thuis).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe eerder je een product invriest hoe meer vitaminen er behouden blijven.
Bewaar je het product eerst nog twee dagen in de koeling dan is de kwaliteit en vitamine weer verder gedaald.
De tekst op de verpakking lees ik anders, het product gaat uit de supermarkt koeling, wordt vervoerd naar huis, en dat kan ook funest zijn.