Ja zolang het maar niet van rauwe melk gemaakt is. Verder is er geen verschil met koeienkaas. Ze moeten dus gepasteuriseerd zijn.

Je moet dus letten of er rauwmelkse kaas op staat, dan niet nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
"In Nederland worden rauwmelkse zachte kazen nauwelijks meer gemaakt, in het buitenland wel. Een klein deel hiervan wordt geïmporteerd.
Hoe herken je rauwmelkse zachte kaas?
Staat er ‘au lait cru’ op het etiket, dan bevat de kaas rauwe melk. De voorverpakte fabriekskazen bevatten geen rauwe melk. Deze fabriekskazen worden van gepasteuriseerde melk gemaakt. Bij pasteurisatie van melk worden alle schadelijke bacteriën gedood.

Controleer altijd het etiket van de kaas. Staat er niets op het etiket van de voorverpakte fabriekskaas? Dan is de kaas ‘veilig’. Als je kaas koopt bij een kaasboer (bijvoorbeeld op de markt, in een kaaswinkel of een traiteur), vraag dan altijd na of het een rauwmelkse kaas is."