Wat deden supermarkten met producten in Oranje verpakking toen Nederland werd uitgeschakeld op het EK ?

Hoi, in voorbereiding en tijdens het EK vond ik veel producten in Oranje EK verpakking. Toen NL niet slaagde in het bereiken van de EK poule ronde, waren de Oranje verpakkingen nagenoeg weg. Wat gebeurt er met deze producten ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij 'mijn' supermarkt, dus waar ik werk, word alles wat te bewaren was teruggestuurd. De rest werd naar of voedselbanken gedaan of simpelweg afgeschreven.

Veel van die produkten zijn bij de voedselbanken terechtgekomen.

Dat ligt natuurlijk aan de houdbaarheid. Ik heb nog wekenlang een 6-pack Bavaria kunnen kopen met zo'n jurkje. Het bier drink ik op. Het jurkje verwerk ik tot haakgaren voor kleden. Dus de spullen met lange houdbaarheid gaan in de aanbieding. De rest wordt weggegeven of - zoals gezegd - "afgeschreven". Dat is een net woord voor weggooien. Er wordt in Nederland ieder jaar voor miljarden (!) 4,4 miljard euro, aan voedsel gewoon weggegooid. Door laksheid, door slechte planning en eigenlijk ook doordat we te veel geld hebben.

Bronnen:
http://www.intermediair.nl/artikel//38965/...

Een deel van de ek producten werden, in de supermarkt waar ik werk, afgeprijsd.

Bij de supermarktketen in mijn dorp werd alles tegen een zacht prijsje weggedaan, met als lokker voor houdbare of niet eetbare producten; koop hier nu extra voordelig uw spullen voor het WK van 2014

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100