Wat deden supermarkten met producten in Oranje verpakking toen Nederland werd uitgeschakeld op het EK ?

Hoi, in voorbereiding en tijdens het EK vond ik veel producten in Oranje EK verpakking. Toen NL niet slaagde in het bereiken van de EK poule ronde, waren de Oranje verpakkingen nagenoeg weg. Wat gebeurt er met deze producten ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo terug naar de fabrikant? Is het spul dan nog 2,5 jaar houdbaar ofzo? Wat voor producten gaan er terug dan?
ItisILeClerc
11 jaar geleden
na de uitschakeling worden oranjeproducten met veel genoegen geconsumeerd door hen die niet van de oranjegekte gediend zijn

Het beste antwoord

Bij 'mijn' supermarkt, dus waar ik werk, word alles wat te bewaren was teruggestuurd. De rest werd naar of voedselbanken gedaan of simpelweg afgeschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Veel van die produkten zijn bij de voedselbanken terechtgekomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt natuurlijk aan de houdbaarheid.

Ik heb nog wekenlang een 6-pack Bavaria kunnen kopen met zo'n jurkje. Het bier drink ik op.
Het jurkje verwerk ik tot haakgaren voor kleden.

Dus de spullen met lange houdbaarheid gaan in de aanbieding.
De rest wordt weggegeven of - zoals gezegd - "afgeschreven".

Dat is een net woord voor weggooien.

Er wordt in Nederland ieder jaar voor miljarden (!)
4,4 miljard euro, aan voedsel gewoon weggegooid.
Door laksheid, door slechte planning en eigenlijk ook doordat we te veel geld hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een deel van de ek producten werden, in de supermarkt waar ik werk, afgeprijsd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de supermarktketen in mijn dorp werd alles tegen een zacht prijsje weggedaan, met als lokker voor houdbare of niet eetbare producten; koop hier nu extra voordelig uw spullen voor het WK van 2014