Door een stofje, zie bron
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen die veel kauwgom, pepermunt of andere snoepjes met sorbitol eten kunnen last krijgen van diarree en veel gewicht verliezen. De zoetstof sorbitol heeft namelijke een laxerende werking.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lactitol wordt in kauwgom onder andere gebruikt als zoetmiddel. Lactitol behoort onder andere tot de osmotisch werkende laxeermiddelen. Dat zijn stoffen die water aantrekken.
Het houdt in de darmen water vast waardoor de darminhoud zachter en groter wordt. Ook wordt de peristaltische beweging van de darmen gestimuleerd. (lactitol verklaart dus o.a. waarom het nuttigen van teveel kauwgom een laxerend effect heeft)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doordat er sorbitol in zit. Werkt overigens alleen laxerend als je teveel kauwgom eet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit komt door de stof Sorbitol die erin zi t(heeft een laxerende werking).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door de gemalen koeienbotten ook wel gelatine genoemd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat door het kauwen best heel veel speeksel (vocht) in je darmen komt. Moet er ook weer uit.