Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn afbakbolletjes net zo mooi bruin als in de winkel?

Bij bijvoorbeeld de Lidl bakken ze broodjes in de winkel welke je kunt kopen. Je kunt ook de broodjes zelf afbakken alleen worden deze nooit zo mooi als in de winkel. Geldt voor overigens voor elke supermarkt, afbakbroodjes van de Appie hebben hetzelfde.

Precies de bereidingswijze aanhouden levert niet het gewenste resultaat. Of ze zijn wit met bruine plekjes of ze zijn te bruin/zwart geworden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer eens notenolie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een eigeel klutsen, en met een kwastje dun over de broodjes smeren.
Werkt ook heel goed op bladerdeeg en croissants !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

die kun je bruin krijgen door ze in de oven te bestrijken met water
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voordat je ze in de oven doet moet je de broodjes met een kwastje of je vingers insmeren met wat water of een beetje melk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad even insmeren met water of melk en dan op de helft van de baktijd de bakplaat even omdraaien. Over het algemeen is de achterkant van de oven warmer dan voorin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik hiervoor altijd de heteluchtoven. Bevochtig de broodjes voor het bakken met water en bak ze gedurende 8-10 minuten in een voorverwarmde oven bij ca. 190-220 graden celcius mooi bruin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De broodjes voor gebruik in de koelkast leggen geeft een mooi resultaat bij het afbakken, waarom dat zo werkt weet ik niet.........mijn vriendin heeft een b&b en die help ik heel soms en die doet het altijd zo omdat de broodjes zo mooier worden zegt ze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding