wat is het verschil tussen lactose en lactulose??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor je uitgebreide en duidelijke reactie

Het beste antwoord

Lactulose wordt gebruikt als laxeermiddel. Het is een synthetische disacharide bestaande uit D-galactose en fructose. Lactulose wordt bereid uit uit Lactose met isomerisatie

Lactose is een koolhydraat, een suiker dat voorkomt in de melk van zoogdieren. Lactose is een disacharide van galactose en glucose.

Er zijn dus meer verschillen dan overeenkomsten. Waar je ze aan kunt vergelijken is dat Lactulose een bereiding is uit Lactose en dat het beide disacharide zijn, al is de ene synthetisch dus ook dat kan je als verschil opvatten. Met name de werking is verschillend, Lactulose is een laxeermiddel terwijl Lactose een koolhydraat is, (een natuurlijke suiker in de melk van zoogdieren).