Merk je het altijd als er een als er een blikje vis(ansjovis)bedorven is?

Het is een hele tijd over de datum,Voedsel weggooien is zonde maar ik wil ook geen risico nemen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Bedankt voor jullie antwoorden!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De datum zegt niet altijd wat, en roest of bolstaan ook niet. Ik heb tomatenpuree gehad die nog houdbaar was tot 2016, blik zag er normaal uit, niets aan de hand. Ik zet de blikopener erin, de inhoud zat tegen het plafond. Toch bedorven. Tonijn, houdbaar tot volgend jaar. De kat is er gek op, dus ik gaf haar wat, ze wilde het niet eten...verdacht, ik proeven, was het zuur. Ook bij dit blik, niets te zien. Maar ik had ook sardientjes, 3 jaar over datum. Blik zag er goed uit. Dus eerst kijken, kleur? Zag er goed uit. Ruiken? Rook goed. Stukje proeven? Lekker! Heerlijk broodje mee gemaakt. Volgende dag? Nergens last van :-) Dus nee, je merkt het niet altijd aan het blik. Als het blik wel bol staat of roest of lekt weg doen. Maar als het blik er nog goed uit ziet, openen kijken ruiken proeven. Als de vis bedorven is proef je dat echt wel.

Koop of gebruik geen voedsel uit roestige, uitgezette of lekkende blikken (een blik tomatenpuree dat bol staat is hier het perfecte voorbeeld van!) Als het blikje niet bol staat of doorgeroest is, kun je er gevoegelijk van uitgaan dat de inhoud niet bedorven is.

Ja, als vis bedorven is merk je dat absoluut. Waarschijnlijk niet aan het dichte blikje zelf, maar na openen, ruiken en proeven weet je het absoluut zeker. Heb je wel eens bedorven vis geroken? Die lucht vergeet je nooooit meer!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100