Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is brood, met het huidige warme weer (rond 30 graden), langer houdbaar als je het in de koelkast bewaart?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Langer houdbaar wel, maar omdat het sneller uitdroogt is het minder lekker.

Je kunt je verse brood het beste in de viezer bewaren. Je ontdooit wat je per keer nodig hebt. Je hebt dat brood dat smaakt als vers!
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, brood wordt juist sneller oudbakken in de koelkast.
(Lees meer...)
Utrecht
11 jaar geleden
Bij deze temperaturen droogt brood veel vlugger uit, in de koelkast waar het ook vochtiger is niet, dus blijft het langer vers, doe ik altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het blijft zeker langer houdbaar. Het zal minder snel beschimmelen. Wel droogt het wat uit. Je kunt het zonder problemen eten maar lekkerder is even toasten of er een tosti mer maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brood kun je het beste en het langste vers houden in de diepvries. Als je het wilt ontdooien, doe dat dan op kamertemperatuur en niet in de magnetron. Door het invriezen behoud het brood z'n vochtgehalte en krijgen schimmels en bacterien geen kans. Bij ons thuis liggen er altijd 2-3 broden in de diepvries.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik bewaar mijn brood in een plastiek zak en dat dan in een broodtrommel... zo blijft het lekker vers, heb nog nooit schimmel of droog brood gehad
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Maar de hamvraag is dan: Op wat voor soort plek staat jouw broodtrommel? Als dat in een koele kelder is, dan is dat te begrijpen. Maar in een keuken waar de zon overdag op staat zal dit niet helpen!
doralien
11 jaar geleden
@amadea, mijn broodtrommel staat gewoon op een schapje in mijn keuken. Van een trouwens heel zonnige en warme keuken. Misschien is het omdat bij ons in belgie de broden in een papieren zak zitten , en rond die papieren zak draai ik een plastiek boodschappen tas en dan in een metalen broodtrommel van brabantia ...en zoals ik schreef , nog nooit oud , droog brood gehad hoor ..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding