Is brood, met het huidige warme weer (rond 30 graden), langer houdbaar als je het in de koelkast bewaart?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Langer houdbaar wel, maar omdat het sneller uitdroogt is het minder lekker.

Je kunt je verse brood het beste in de viezer bewaren. Je ontdooit wat je per keer nodig hebt. Je hebt dat brood dat smaakt als vers!
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, brood wordt juist sneller oudbakken in de koelkast.
Utrecht
11 jaar geleden
Bij deze temperaturen droogt brood veel vlugger uit, in de koelkast waar het ook vochtiger is niet, dus blijft het langer vers, doe ik altijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het blijft zeker langer houdbaar. Het zal minder snel beschimmelen. Wel droogt het wat uit. Je kunt het zonder problemen eten maar lekkerder is even toasten of er een tosti mer maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brood kun je het beste en het langste vers houden in de diepvries. Als je het wilt ontdooien, doe dat dan op kamertemperatuur en niet in de magnetron. Door het invriezen behoud het brood z'n vochtgehalte en krijgen schimmels en bacterien geen kans. Bij ons thuis liggen er altijd 2-3 broden in de diepvries.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik bewaar mijn brood in een plastiek zak en dat dan in een broodtrommel... zo blijft het lekker vers, heb nog nooit schimmel of droog brood gehad
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Maar de hamvraag is dan: Op wat voor soort plek staat jouw broodtrommel? Als dat in een koele kelder is, dan is dat te begrijpen. Maar in een keuken waar de zon overdag op staat zal dit niet helpen!
doralien
11 jaar geleden
@amadea, mijn broodtrommel staat gewoon op een schapje in mijn keuken. Van een trouwens heel zonnige en warme keuken. Misschien is het omdat bij ons in belgie de broden in een papieren zak zitten , en rond die papieren zak draai ik een plastiek boodschappen tas en dan in een metalen broodtrommel van brabantia ...en zoals ik schreef , nog nooit oud , droog brood gehad hoor ..