waarom wordt er in de winkel melk aangeboden in plastic flessen van 1L?

Deze vierkante statiegeldflessen worden door de melkboer rondgebracht, maar waarom staan ze ook in de supermarkt? Er staan toch ook kartonnen pakken?

Weet jij het antwoord?

/2500

waarschijnlijk omdat er op deze flessen statiegeld (25€ ct)staat is deze fles niet populair , en zijn ze in de supermarkt overgegaan op 2 liter weggooi flessen Toegevoegd na 4 uur: ik had gelezen ’‘niet ipv ook’‘dus mijn antwoord klopt niet helemaal , hoewel wij een ''bas''en ''c1000'' en ''lidl'' klant zijn zie ik ze niet bij de zuivel staan van ah of jumdo heb ik er geen zicht op

Dit heeft niet zo zeer met het statie geld te maken maar met veiligheid doordat glas breekbaar is maar in een nog veel mate met het feit dat men dan iemand moet aanstellen om al die verzamelde flessen weer te behandelen, sorteren, in bakken steken, naar de fabriek terug halen, kuisen, enz, enz. Dat kost telkens weer geld en men is dus véél goedkoper af met een wegwerp fles.

Die flessen staan ook in de supermarkt, omdat er vraag naar is. Veel mensen vinden ze handig in het gebruik, en ze hebben het idee dat het milieuvriendelijker is om dat de flessen hergebruikt worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100