hoeveel theelepels zitten er in 1 zakje gist?

Ik wil pizza deeg maken en heb een half zakje gist nodig maar ik heb een pak staan van 500 gram. Wie weet hoeveel theelepels er in een zakje gist zitten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
37.2K
Poet
9 jaar geleden
Daar zitten doorgaans geen theelepels in;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat Poet doet is niet goed.

Het beste antwoord

De inhoud van een zakje gist bestaat uit 7 gram. Een half zakje betekent dus dat je drie en een halve gram moet hebben.

Eén afgestreken maattheelepel (5 ml.) gedroogde gist weegt 4 gram. Dus in een zakje gist zitten twee kleine theelepels.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopte als een bus. Het deeg is goed gelukt dankzij dit antwoord