hoe maak je zelf maismeel?

Ik wil al lang zelf maïsmeel maken. Kan ik dit zonder spullen te kopen maken of niet? Als je er spullen voor moet kopen, kan het dan goedkoop?

Toegevoegd na 1 uur:
Is het ook gewoon mogelijk om met een hamertje dit te doen dit bedoel ik zo: je legt een handdoek op de tafel daarop leg je maïs en daar leg je weer een handdoek op. Daarna sla je met een hamertje er op zo hard als de maïs kapot moet. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
11.3K

Het beste antwoord

suiker mais kopen ze van bladeren te ontdoen, daarna de maiskolven een week laten drogen op een krant of oude deken
elke dag even omdraaien en opletten dat ze niet schimmelen
Daarna malen in een koffiemolentje of een keukenmachine malen
je krijgt van 1 maiskolf ongeveer 50 gram meel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat krijg je nooit fijn en blijven brokken als je ze al kapot krijgt
maar weet je niet iemand die nog een koffiemolen heeft ?e er niets mee doet ,misschien mag je dat gebruiken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Anders kan je mischien bij de kringloopwinkel een goedkoop molentje op de kop tikken.