Hoeveel flesjes voeding kan ik maken uit 1 pak nutrilon?

Ivm vakantie wil ik graag weten hoeveel flessen (7 schepjes per fles) ik kan maken van 1 verpakking nutrilon (800gram). Ben al te laat met beginnen met tellen bij een nieuw pak! Misschien weet iemand simpelweg gewoon het antwoord?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
33.8K
bamibal
11 jaar geleden
Dat staat gewoon op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even afwegen wat 7 schepjes wegen op de keukenweegschaal.
Dan delen door de inhoud
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoeveel gram zit er in 1 schepje dit x 7. Neem sowieso altijd extra mee voor het geval je verpakking omvalt. Dan heb je altijd reserve.

Antwoorden (2)

als je een weegschaal hebt, dan weeg je die 7 schepjes.
dan deel je 800 door dat gewicht en heb je het aantal porties dat je kunt maken.
stel die 7 schepjes wegen samen 50 gram dam kun je 800: 50= 16 porties maken.
wegen ze 80 gram dan maak je er 10
anneliez
11 jaar geleden
Het schijnt op de verpakking te staan. Informatie uit 2010 (eerste bron) geeft aan dat er 32 flessen van 200 ml uit een pak gaan, maar daar staat niet bij hoeveel een pak is.

In de tweede bron (2008) staat dat een pak 900 is en dat daar ook 32 flessen van 200 uit komen.

Het kan dus zijn dat de pakken kleiner zijn geworden maar de voeding geconcentreerder (kleinere schepjes nodig) maar dat moet je even nakijken.

Anders ga je uit van 28 flesjes van 200 dan zit je altijd goed.