Stel dat je een tijd zou moeten zien te overleven op water en slechts 1 voedingsproduct. Welk product zou dat dan het beste kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Papaya...op alleen papaya en water kan je het heel lang volhouden....want met alleen granen loop je, net als onze zeelieden vroeger, grote kans scheurbuik te krijgen....
En met alleen vlees verzuur je je lichaam.
Maar in papaya zitten heel veel vitaminen en mineralen, dus je zult wel wat afvallen, omdat je geen vetten binnenkrijgt, maar je blijft wél gezond.

p.s. mag ik er een limoentje bij???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ik zou kiezen voor vlees gaan. Goed vers rood vlees, bv steak. Dit bevat -verwacht ik- alles wat een lichaam nodig heeft om te functioneren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dan aan vette vis, bijvoorbeeld zalm.
beetje vet, veel eiwitten, wat vitamientjes.
14 jaar geleden
Dat kun je ALLEEN op volle tarwekorrels en dan moet je ze slecht wassen, dan krijg je de ook de mineralen binnen...

Dit is het enige one-food-fits-all...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het voor langere tijd is en je moet het kunnen bewaren dan zou ik gaan voor brood (droog/gedroogd) of scheepsbeschuit.
Kan het vers voorradig zijn dan inderdaad vlees of vis of appels (of ander fruit).

Tenzij je de hand kunt leggen op ruimtevoedsel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga voor brood!! dat vult en haalt dus hongergevoel weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geeft niet, want je hebt water!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met nieqoh eens! je hebt water!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je niet voor iets gaan dat je voed? Plaatsvan alleen je honger weg neemt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met brood krijg je 0 vitamines binnen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom zou het ook niet echt mijn eerste keuze zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jah ik zou toch voor brood gaan, alles om mijn honger gevoel te stillen, en als ik eerder kom te overlijden door vitamine tekort of uitdroging of what so ever, dan had ik in mijn laatste uurtjes toch gelukkig geen hongersgevoel!! en t was voor een tijd dus hoop intussen dat die tijd snel voorbij zou gaan en ik het toch zou redden met alleen brood en water!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beerg, dat is niet helemaal waar. In brood zit in elk geval voldoende vitamine B, maar ook ijzer, eiwit, vet, koolhydraten en vezels. Ik den kdat je het op droog brood een aardig poosje uitzingt. Het is alleen geen kant en klaar voedingsmiddel maar een door mensen gemaakte samenstelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof toch liever onderstaande site ;-) En met 0 vitamine C ligt direct scheurbuik op de loer...
Het is een beetje broodsoort afhankelijk wat er nog in zit. http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=215
Schuimblokken. Zonder de rose-gele schuimblokken overleef je het geen week!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hagelslag is ook onmisbaar!
Ik heb iemand gekend die overleefde op bruine bonen en chocola....

Niet helemaal mijn dieet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Die persoon bleef dus wel gezond he? Raar hoor zoiets... ik zou tenminste nog fruit willen toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey dat zijn er 2! niet vals spelen he :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okay,... ik heb iemand gekend die overleefde op bruinebonenchocolade.... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is t goed ;-)
Doe mij maar kokosnoten, want dat is uit het verleden al gebleken dat je daar op kan overleven. De meeste mineralen en vitaminen zitten er wel in, tevens ook koolhydraten voor wat energie.

Toegevoegd na 1 dag:
Als je trouwens breder kijkt naar 1 soort voedingsmiddel, dus buiten 1 soort vrucht of groente etc heen. Doe mij dan maar astronauten voeding. Zit alles in wat je hartje, en lichaam, begeert. Beetje water erbij en hoppa.
Makkelijk mee te nemen, is droogvoer, en is lang houdbaar.

Anders blijf ik bij me kokos noten :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kokosnoten krijg je diarrhee van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, van rijpe. Van onrijpe krijg je verstopping. Dus gewoon een beetje afwisselen.
Moet je dus wel af en toe omhoog klimmen, ook niet zonder risico.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat water van je kokosnoten kun je je astronautenvoedsel mee aanmaken... exotisch tintje he... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hey dan heb ik er ook 2 en dat was de deal niet :p
Ha, die Conan;

Ik denk dat ik dan voor krentenbrood zou kiezen. Zit van alles in aan voedingsstoffen en is nog tamelijk smakelijk zonder beleg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verkoper in de delicatessen/kaaswinkel vertelde me altijd dat mensen op olijven kunnen overleven. Daar schijnen alle voedingsstoffen in te zitten die je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het maar niet proberen ;-) er zitten bijna geen vitaminen in.
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=567
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou het alleen een praatje geweest om zijn eigen product te promoten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, neemt niet weg dat ze wel gezond zijn hoor haha. Eigenlijk kan je nooit geheel overleven met 1 product, dat voorop gesteld. Omdat je al twee soorten nodig hebt, 1 dierlijk en 1 plantaardig product om alles binnen te krijgen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel heel erg weinig koolhydraten hoor ! En veel te veel vet ; ik zou het niet aanbevelen denk ik.
Dan zou je een voeidingsmiddel moeten hebben (kant en klaar) dat zowel, eiwitten, vetten en koolhydraten alsook wat vitamines bevat. Er bestaat geen enkel voedingsmiddel (in de natuur) dat voor een mens , een geboren alleseter, volwaardig genoeg is om het langer dan korte tijd uit te houden.

Zonder vitamines kun je heel lang volhouden.
Zonder eiwit ben je al iets sneller kapot, maar als je verder geen spieren hoeft op te bouwen of wonden te genezen, kun je daarmee (vlees, ei) ook een tijdje door.
Maar zonder koolhydraten kun je maar kort. Bovendien bevatten de meeste koolhydratenleveranciers ook vitamines en mineralen, en in sommige gevallen ook nog wat goede vetten. En als je kijkt naar het dieet van onze naaste verwanten, zal het niet verbazen dat we het vermoedelijk op fruit het langst uithouden. Op voorwaarde dat het gevarieerd fruit mag zijn. Maar ook op peulvruchten kunnen we het vrij lang uitzingen.

Als het niet kant en klaar in de natuur hoeft te groeien, is de meest volwaardige voeding ook op de lange duur vermoedelijk hutspot, of in elk geval een combinatie van groenten, knollen en vlees of peulvruchten / noten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
compleet en serieus antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of astronautenvoer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat groeit weer niet kant en klaar in de natuur....
Minimaal een produkt wat veel calorien heeft. Want van calorien kom je aan. Dus pasta en water of bami en water of spaghetty en water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aardappelen. Die bevatten zowel veel koolhydraten als vitaminen C. Je kunt ze koken, bakken, frituren, poffen, grillen, er is in iedere situatie wel een bereidingswijze geschikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NASA wil wormen kweken die alle voedingsmiddelen bevatten. Daar zijn ze mee bezig voor toekomstige ruimtereizen naar bijvoorbeeld Mars. Met die wormen kan je het in principe je hele leven overleven, behalve als je op oude leeftijd medicijnen nodig hebt.