Waarom zit pure hagelslag tegenwoordig in een blauw pak en melk hagelslag in een rood pak?

Zoals vertrouwd zat de pure hagelslag altijd in een rood pak. Tegenwoordig is dit omgedraaid: pure hagelslag zit in een blauw pak en melk hagelslag in een rood pak. Weet iemand waarom hier voor gekozen is?

Toegevoegd na 1 uur:
Dit geldt voor de Venz en AH verpakkingen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
bamibal
11 jaar geleden
Bij De Ruijter en Venz is blauw nog gewoon melk, en pur gewoon rood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt niet helemaal wat je zegt. Bij de Venz verpakkingen zijn de kleuren wel omgedraaid. De Ruijtet heeft inderdaad nog de "oorspronkelijke" verpakkingen.
bamibal
11 jaar geleden
Ik heb hier een "vers" pak Venz Melk, in het blauw. Op de website wordt gesproken over nieuwe verpakkingen. Op de afbeeldingen is melk ook blauw, en puur is rood.
http://www.venz.nl/producten.php Ik zal de volgende keer eens in de winkel kijken!
bamibal
11 jaar geleden
De chocola van Tony Chocolonely zit trouwens vanaf het begin al in de "verkeerde" verpakking...
Cryofiel
11 jaar geleden
De kleuren van puur/melk (bij chocola) en van vol/halfvol/mager/yoghurt/quark (bij melkproducten) verschillen van land tot land. Best kans dat sommige merken overgaan tot het voeren van hetzelfde kleurschema voor alle landen. Dat zal dan voor *sommige* landen inderdaad een verandering betekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@cryofiel: bedankt voor je reactie maar dat geeft nog geen antwoord op mijn vraag waarom het aangepast is.
Cryofiel
11 jaar geleden
Daarom geef ik ook een reactie, en geen antwoord. Het ZOU een antwoord kunnen zijn, dat wel, maar dat weet ik dus niet zeker.
bamibal
11 jaar geleden
Kun je anders een foto plaatsen van jouw pakken hagelslag? Ik ben wel heel benieuwd.

Antwoorden (5)

misschien is het om ons, consument, wakker/attent te houden.

net als de supermarkt af en toe de hele zaak "omgooit" en wij weer een ander rondje moeten lopen om de standaard produkten te vinden, met de bedoeling om meer te kopen, zou dat ook de reden kunnen zijn van de fabrikant...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Je bedoelt waarschijnlijk "alert" in plaats van "attent". Attent betekent vriendelijk, alert betekent oplettend! Je bent overigens niet de enige die die twee woorden door elkaar haalt: het aantal voetbalcommentatoren (om maar eens een voorbeeld te noemen) dat dat ook doet is inmiddels niet meer te tellen. Goh, wat zijn die voetballers en keepers toch allemaal vriendelijk als de bal eraankomt...
dat verschilt per winkel/merk. er zijn huismerken (bijv. AH) die een eigen verpakking hebben waar er geen onderscheidt meer wordt gemaakt in kleur. Ongetwijfeld zullen de fabrikanten marketing onderzoeken op los hebben gelaten. Het is inderdaad wel verwarrend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat ze het bij de fair trade chocolade uit de wereldwinkels extra doen om de klant inderdaad bewust te laten worden en de klant goed het etiket te laten lezen,zodat je een bewuste keuze kunt maken dat de producent een eerlijke prijs krijgt voor zijn product.

Ik weet dat venz nu ook fair trade chocolade heeft of dit ah ook geldt is mij niet bekend, want wij hebben hier in de stad geen ah.

Toegevoegd na 5 minuten:
ik bedoel dat de cacao boeren een eerlijke prijs krijgen voor de cacao niet de producent
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha.....ik ben eens in de kast gaan kijken en ik moet je toch teleurstellen......melkchocolade in een blauw pak ;o)
Wel ga ik je vraag misschien een stukje beantwoorden....heeft het niet te maken met magere, halfvolle en volle melk? groen = magere melk, blauw = halfvolle en rood = volle melk.....zou de link niet daar ergens zitten??? Maar je hebt wel een goeie vraag gesteld. Ik was er zelf zeker net op gekomen lol :-) In ieder geval gaan die chocolade muizenkorreltjes op mijn brood wel smaken :-))))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de eerste bron vind je alle hagelslag die AH verkoopt, in de tweede bron een pak venz puur en in de derde bron een pak venz melk (ik ga proberen ze als afbeelding neer te zetten maar dat lukt niet altijd).

Zoals je ziet is het pak venz puur wel blauw maar heeft het rode letters. Alle pakken AH hagelslag zitten ook in de goede kleur (zie dus de eerste link).

Toegevoegd na 1 minuut:
Herstel: Venz puur heeft rode letters met PUUR en een rode paraplu, de achtergrond is blauw.