Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is kerrie halal?

ik at patat en ik keek naar de ingredienten van mijn ketchup en toen zag ik kerrie. Dus mijn broertje en ik gingen discuseren en daarom de vraag is kerrie halal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kerrie is een variërend kruidenmengsel. Het bestaat uit bijvoorbeeld: komijnzaad, korianderzaad, zwarte peper, gedroogde chili, bruin mosterdzaad en fenegriekzaad. Maar de variaties zijn eindeloos: kurkuma, gedroogde gember, ajowan, venkel, salamblad, piment, kruidnagel, kardemom, kaneel en meer.
Maar het zijn allemaal plantaardige bestanddelen, dus het is halal.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Hierbij heb ik een link toegevoegd waarin je alles nog even kan nalezen.

Alle andere soorten voedsel (groenten, vruchten en dranken, met uitzondering van alcoholische dranken en verdovende middelen) zijn zonder bijzondere bewerkingen toegestaan voor consumptie.

Dus je kan de kerrie gewoon eten. Eetsmakelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen vlees wordt ritueel geslacht en dan wordt bepaald of iets halal is. De meeste vis en seafood is bijna altijd halal. Groente is ook altijd halal.
Hier een stukje van wiki: Halal

Alle andere soorten voedsel (groenten, vruchten en dranken, met uitzondering van alcoholische dranken en verdovende middelen) zijn zonder bijzondere bewerkingen toegestaan voor consumptie. Enkele groepen moslims interpreteren het koranverbod op het drinken van wijn (khamr) letterlijk en kennen dus geen verbod op het drinken van andere alcoholische dranken.
[bewerken]
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding