Hoe komt het dat je soms helemaal geen hongergevoel hebt?

Ik heb wel de hele dag gewerkt..en niets gegeten..en toch heb ik geen honger..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Je hebt ander eten gegeten, dan hoeft het materiële eten niet zo... En dat andere eten voedt heel goed... Ze noemen dat ook wel aandacht... of noemen het verliefdheid ook wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je verliefd bent of als je maag duidelijk signalen stuurt naar je hersenen met de boodschap "even vasten aub"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je te lang wacht met eten kan je over je hongergevoel heenraken.
in zo'n geval kan je jezelf het best dwingen tot een klein hapje of soepje, dan komt de spijsvertering weer op gang.
14 jaar geleden
Kan zijn dat je erg vermoeid bent ,neem even de rust even relaxen dan komt het honger gevoel vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is meestal een slecht teken dat je geen honger hebt.
Je bent nog zo vol van alles van die dag dat je lichaam er nog niet klaar voor is.
Normaal gesproken als je bij etenstijd aan eten denkt, dan gaat er al vanalles in je lichaam in werking en juist dat geeft het hongergevoel.
Waarschijnlijk ben je ook nog een onregelmatige eetster, zodat je lichaam zich niet kan instellen op jouw etenstijd.
Ook dan blijft het hongergevoel vaak weg.
Spanning, dus stress hebben ook een grote invloed op je maag, dus op je hongergevoel.
Waardoor er geen hongergevoel meer is.
Zo zijn er nog al wat oorzaken waardoor je geen honger gevoel hebt, probeer wel achter de oorzaak te komen, want kloppen doet het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hele dag geleefd op koffie en sigaretten misschien? Dan is je eetlust weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je de hele dag niet gegeten hebt, is je spijsvertering nooit op gang gekomen! Daardoor heb je nu ook geen honger! Als je gewoon de dag met een ontbijt was begonnen, had je nu honger als een paard gehad!