Hoe lang kun je rundvlees worsten buiten de koelkast bewaren?

Heb gisteren een barbecue gehad en heb nog een hele tas rundvlees worsten liggen. Ze zijn een uur of dertig buiten de koelkast geweest maar ze zien er nog prima uit en ze ruiken ook fris.

Kan ik deze nog opeten of loop ik een erg groot risico?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (3)

Bij deze temperaturen zou ik het zeker niet riskeren.
Wil je het zelf nog wel riskeren dan moet je de worsten in ieder geval goed doorbakken.
Dertig uur buiten de koelkast vind ik zelf erg lang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oei.
Rauw vlees 30 uur buiten de koelkast zou ik niet meer vertrouwen. Het mag dan misschien nog niet afwijkend ruiken, de bacteriën zijn al flink aan het groeien geslagen en het vlees aan het bederven. Je loopt groot risico op een voedselvergiftiging of -infectie.
Rauw vlees kan je gewoon, zeker in de zomer, niet zo lang buiten de koeling bewaren. Weggooien dus....
Utrecht
11 jaar geleden
Nooit, nooit, nooit meer opeten, straks zijn we een bekende G.V.er kwijt. ;-)
Met dit weer is 3 a 4 uur wel het maximum!